2012. február 22., szerda

Kacskaringók

Megint készült két tömbszappan, melyben kiélhetem eddig a padláson tárolt kreativitásomat.  Mivel a természetes színezőkkel egyelőre csak ismerkedem, minden egyes darab új kihívást jelent számomra.  A rózsaszínre színező Festőbuzér a friss szappanban gyönyörű vörösnek látszott, másnap azonban, a levegővel érintkezve, felszeleteléskor már leginkább barnásrózsaszínnek látszott.  Ebből adódóan az eredetileg rózsaszín-fehér márványosra készült Földimogyoróolaj szappanok felvágás után kifejezetten a nutellás szendvicseket juttaták eszembe.

Az Alkanna használatával kapcsolatban pedig dupla meglepetés is ért.  Először ugyanis gyönyörű mélyrózsaszínre változtatta a kivonatolására használt olívaolajat.  Jó bőségesen tettem belőle a Szőlőmagolaj szappanomba, ahol már csak halványrózsaszínnek mutatkozott.  Aztán másnap, a formából kiemelve láthatóvá vált, hogy a szappan szélein gyönyörű kékes-lilás árnyalatra változott, de a felszeleteléskor még a szeletekben csak nagyon halvány szürkés minta látszott.  Kicsit neki is keseredtem, mert ez egyáltalán nem emlékeztetett a szőlőre.  Mivel a fotózásra csak pár órával a felszeletelés után került sor, meglepve észleltem, hogy addigra, érintkezve a levegővel, a szappanok belső fele is gyönyörűen kékre rajzolódott.  Így most lett egy csodás levendulaszínű szappanom, a finoman ápoló szőlőmagolajból, nevéhez méltó színben.  Nagyon boldog vagyok! 

Mivel ezek csak az első kalandozásaim a természetes színezők világában, egy gyermek kíváncsiságával várom, hogy a három hét érési idő, plusz a folyamatos levegővel való érintkezés milyen hatással lesz a már kialakult színekre.

Remélem, hogy az új formák és kacskaringók elbűvölik azon kedves Szappanhasználóimat, akik a tömbformára szavaznak és már várták, hogy a kissé egyhangú, bár nagyon praktikus virágforma után valami igazán szép szappanra tegyenek szert, ami méltó dísze lehet fürdőszobájuknak.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek ezek is. És a virágok is gyönyörűen díszítették a fürdőt. Ezek a tömbök is klasszak nagyon és színesek. Kiváncsi leszek használat közben milyenek:)) ügyes vagy nagyon:))

    VálaszTörlés
  2. Hát biztos nem olyan kényelmes használni a tömböt, mint a félgömb virágot, de nagyon bízom abban, hogy ha már beadtam a derekam a formabontásra, sokak kérésére, akkor legalább olyan örömmel fogjátok használni, mint amilyen lelkesedéssel és boldogsággal én készítettem Nektek! :-)

    VálaszTörlés